En riktig trädgårdsdag

Idag har jag äntligen varit ute i trädgården och det vackra vädret. Det är faktiskt riktigt skönt att ta ett tag i trädgården. Har klippt ner några stora japanska gräs som skräpat ner hela trädgården med sina långa vissna blad. De här bilderna är tagna mot vårt plank som vi satte upp för något år sedan. Jag gillar den gråsvarta färgen mot det ljusa gröna. Två kungsängsliljor sticker upp mitt i all murgröna. Murgrönan har jag planterat för att ta dö på all kirskål som envisas med att växa bland alla gamla buskar och träd hos oss. Vill du vet hur jag gjort, läs här. De vita blommorna kommer från några små plommonträd som egentligen är rotskott från ett gammalt träd som växt här tidigare.















































Foto Purple Area

0 Response to "En riktig trädgårdsdag"

Post a Comment